print
A A A

Zarządzanie personelem

W ramach zarządzania personelem konieczne jest umiejętne realizowanie następujących zadań:

  • dobór zespołu realizującego projekt (personelu)
  • podział na grupy i ustalenie struktury zależności
  • motywowanie ludzi
  • utrzymanie spójności zespołu
  • zapewnienie komunikacji w zespole

Sukces w zarządzaniu zależy od przestrzegania szeregu zasad związanych z psychologią społeczną, a także, a może szczególnie, od swoistych predyspozycji osób zarządzających.

Charakterystyki osób, które należy uwzględnić w zarządzaniu personelem projektu informatycznego obejmują:

  • wykształcenie
  • doświadczenie w dziedzinie zastosowania
  • doświadczenie i umiejętności techniczne (platformy, języki programowania)
  • cechy osobowości, np.:
    • kreatywność, umiejętność rozwiązywania problemów
    • zdolności komunikacyjne
    • motywacje i inne elementy postawy
    • rzetelność, uczciwość
    • umiejętność dostosowania się
    • itp.

«Szacowanie kosztu     Zarządzanie jakością»