Zadanie M2.2 - Podobieństwa i różnice między grawimetrią i magnetometrią - zadanie grupowe
Czy pole magnetyczne Ziemi ma coś wspólnego z polem siły ciężkości?
Aby odpowiedzieć na to pytanie, odsyłam Państwa do materiałów Prof. Roberta Van Der Hilsta przygotowanych do zajęć Essentials of Geophysics:
-
- Robert Van Der Hilst. 12.201 Essentials of Geophysics. Fall 2004. Massachusetts Institute of Technology: MIT OpenCourseWare, https://ocw.mit.edu. License: Creative Commons BY-NC-SA. [dostęp: 30.09.2020]
Kurs polecam również jako wyśmienite źródło wiedzy z geofizyki ogólnej.
Cel zadania:
-
- porównanie pola siły ciężkości i magnetycznego Ziemi: znalezienie podobieństw i różnic między nimi,
- utrwalenie i poznanie nowego słownictwa w języku angielskim z zakresu grawimetrii i magnetometrii,
- praca w zespole on-line,
- wspólne przygotowanie notatki zawierającej krótką charakterystykę pola siły ciężkości i pola magnetycznego Ziemi.
Zadanie składa się z dwóch części.
Część I
Czas trwania: około 45 minut.
-
- Wjedźcie na stronę z notatkami do kursu prof. Roberta Van Der Hilsta Essentials of Geophysics: Lectures Notes [dostęp: 30.09.2020] i otwórzcie rozdział 3: The Magnetic Field of the Earth (rozdział jest dostępny tylko w postaci pliku pdf). Wyszukajcie podrozdział Differences and similarities with Gravity (strony 80-81 opracowania).
-
- Każdy zespół ma udostępniony link do dokumentu Google (linki są zamieszczone poniżej w wątkach na forum).
Pracując wspólnie nad tym dokumentem wypiszcie po polsku* podobieństwa i różnice między polem siły ciężkości i magnetycznym Ziemi. Wypiszcie przede wszystkim te cechy, które są dla Was zrozumiałe.
*) postarajcie się formułować zdania ładną, poprawną polszczyzną.
- Każdy zespół ma udostępniony link do dokumentu Google (linki są zamieszczone poniżej w wątkach na forum).
-
- W osobnym akapicie zamieszczajcie na bieżąco swoje pytania do tego tekstu. Pytajcie o:
- słówka i sformułowania, których nie rozumiecie,
- podobieństwa / różnice między obydwoma polami, które są dla Was niezrozumiałe.
- W osobnym akapicie zamieszczajcie na bieżąco swoje pytania do tego tekstu. Pytajcie o:
-
- Spróbujcie między sobą (w jednym zespole) wyjaśnić wątpliwości do tekstu. Możecie skorzystać z CZATÓW utworzonych dla każdego zespołu osobno do tego zadania (czaty są niewidoczne dla pozostałych zespołów). Ale możecie korzystać z dowolnej formy komunikacji (komunikatory, rozmowy telefoniczne, messenger, fb itd.).
-
- Przygotujcie końcowy dokument, który będzie zawierał:
- wypisane podobieństwa i różnice,
- pytania o rzeczy, które są niezrozumiałe, a które chcielibyście zrozumieć.
- Przygotujcie końcowy dokument, który będzie zawierał:
Część II
Czas trwania: około 10-15 minut.
-
- Każdy zespół ma również dostępny link do dokumentu przygotowanego przez inną grupę. Państwa zadaniem będzie sprawdzenie i ocena przygotowanego zestawiania. Każde porównanie i podobieństwo oceńcie przyznając punkty w skali 0-1.
-
- Spróbujcie odpowiedzieć na zadane pytania. Za tą część punkty będzie przyznawać będzie nauczyciel (czyli ja :))
Maksymalna ilość punktów do zdobycia w tym zadaniu wynosi 10 pkt. Brana będzie pod uwagę zarówno przygotowana przez dany zespół notatka (czy informacje są poprawne, czy są przedstawione w sposób zrozumiały, jak dużo jest zamieszczonych porównań i różnic), ale również to w jaki sposób dany zespół podszedł do sprawdzenia pracy innej grupy (czy uwagi były pomocne i poprawne, czy ocena jest sprawiedliwa).
Orientacyjny czas wykonania zadania: 60 minut. |
Aby ukończyć zadanie, wykonaj następujące polecenia:
|
Max. ilość punktów: 10,0 pkt. |
Próg zaliczeniowy: 5 pkt. |