Słownik kursu
Wymagania zaliczenia
Słownik nomenklatury naukowej z zakresu world-building studies wykorzystywanej w kursie.
Nie zawiera pojęć podstawowych dla badań nad grami wideo. Czytelników zainteresowanych kompleksowym rozpoznaniem terminologii i idiomatyki groznawczej odsyłam do następujących publikacji:
- The Routledge Companion to Video Game Studies pod redakcją Bernarda Perrona i Marka J. P. Wolfa (2014);
- The Game Developer’s Dictionary Dana Carrekera (2012);
- a spośród polskich do glosariusza zamieszczonego pod koniec monografii Miłosza Markockiego i Katarzyny Marak Aspekty funkcjonowania gier cyfrowych we współczesnej kulturze (2017).
Wyszukaj pojęcia używając tego indeksu
Specjalne | A | Ą | B | C | Ć | D | E | Ę | F | G | H | I | J | K | L | Ł | M | N | Ń | O | Ó | P | Q | R | S | Ś | T | U | V | W | X | Y | Z | Ź | Ż | Wszystkie
O |
---|
AC | Otwarty świat | |
---|---|---|
Ludotopia tworząca iluzję bezgraniczności, zapewniająca graczowi możliwie najwyższą swobodę eksploracji i wykorzystująca nielinearny flowchart fabularny z opcjami podejmowania złożonych i wpływających na grywalną rzeczywistość wyborów. Więcej na ten tematKrzysztof M. Maj, Gdzie się kończy otwarty świat? O granicach grywalnej rzeczywistości, „Śląskie Studia Polonistyczne”, 2021, nr 2 (18), ISSN 2353-0928, DOI: 10.31261/SSP.2021.18.04.
| ||