Wyszukaj pojęcia używając tego indeksu

Specjalne | A | Ą | B | C | Ć | D | E | Ę | F | G | H | I | J | K | L | Ł | M | N | Ń | O | Ó | P | Q | R | S | Ś | T | U | V | W | X | Y | Z | Ź | Ż | Wszystkie

F

AC

Flowchart

Napisane przez: Admin CeL (środa, 4 stycznia 2023, 11:22)
 

Wizualna reprezentacja przebiegu fabularnego w jednym przebiegu rozgrywki. Flowchart uwzględnia możliwość wielokrotnego doświadczania fabuły gry, wizualizując dostępne w niej wybory moralne, od których rozgałęziają się alternatywne ścieżki fabularne.
Poniżej: przykład flowchartu wykorzystanego w praktyce w grze Detroit: Become Human (Quantic Dream 2018). Na szaro oznaczono rozgałęzienia fabularne, niewybrane w danym przebiegu (iteracji) rozgrywki, opcje niebieskie znamionują zaś te wybrane przez gracza. W analogiczny sposób obrazuje się potencjalne rozgałęzienia fabularne w narzędziach wykorzystywanych w branży, natywnych dla silników gier lub zewnętrznych (jak np. Articy czy prosty open-source'owy Twine).


Więcej na ten temat

Wendy Despain, Professional Techniques for Video Game Writing, New York: Taylor&Francis 2020, s. 17.