Słownik kursu
Wymagania zaliczenia
Słownik nomenklatury naukowej z zakresu world-building studies wykorzystywanej w kursie.
Nie zawiera pojęć podstawowych dla badań nad grami wideo. Czytelników zainteresowanych kompleksowym rozpoznaniem terminologii i idiomatyki groznawczej odsyłam do następujących publikacji:
- The Routledge Companion to Video Game Studies pod redakcją Bernarda Perrona i Marka J. P. Wolfa (2014);
- The Game Developer’s Dictionary Dana Carrekera (2012);
- a spośród polskich do glosariusza zamieszczonego pod koniec monografii Miłosza Markockiego i Katarzyny Marak Aspekty funkcjonowania gier cyfrowych we współczesnej kulturze (2017).
Wyszukaj pojęcia używając tego indeksu
Specjalne | A | Ą | B | C | Ć | D | E | Ę | F | G | H | I | J | K | L | Ł | M | N | Ń | O | Ó | P | Q | R | S | Ś | T | U | V | W | X | Y | Z | Ź | Ż | Wszystkie
L |
---|
AC | Ludotopia | |
---|---|---|
Świat ograniczony do obszaru rozgrywki. Może pokrywać się z allotopią, ale zwykle allotopia ma znacznie szerszy zakres i nazywa cały świat wyobrażony, wykraczający poza jedno tylko medium gry wideo. Więcej na ten tematKrzysztof M. Maj, Ludotopia. O granicy świata gry, „Przestrzenie Teorii” 2021, nr 35, ss. 347-364, DOI: 10.14746/pt.2021.35.17. | ||