Słownik kursu
Wymagania zaliczenia
Słownik nomenklatury naukowej z zakresu world-building studies wykorzystywanej w kursie.
Nie zawiera pojęć podstawowych dla badań nad grami wideo. Czytelników zainteresowanych kompleksowym rozpoznaniem terminologii i idiomatyki groznawczej odsyłam do następujących publikacji:
- The Routledge Companion to Video Game Studies pod redakcją Bernarda Perrona i Marka J. P. Wolfa (2014);
- The Game Developer’s Dictionary Dana Carrekera (2012);
- a spośród polskich do glosariusza zamieszczonego pod koniec monografii Miłosza Markockiego i Katarzyny Marak Aspekty funkcjonowania gier cyfrowych we współczesnej kulturze (2017).
Wyszukaj pojęcia używając tego indeksu
Specjalne | A | Ą | B | C | Ć | D | E | Ę | F | G | H | I | J | K | L | Ł | M | N | Ń | O | Ó | P | Q | R | S | Ś | T | U | V | W | X | Y | Z | Ź | Ż | Wszystkie
N |
---|
AC | Nakładka | |
---|---|---|
Typ interfejsu, który zostaje, w zgodzie z nazwą, nałożony w formie dodatkowej warstwy na ekran rozgrywki. Charakterystyczną cechą nakładek jest to, że zwykle nie są częścią świata gry, tzn. nie są diegetyczne (nakładki będące częścią świata gry, czyli diegetyczne, są już zwykle częścią metainterfejsów). Więcej na ten tematPiotr Kubiński, Gry wideo. Zarys poetyki, Kraków: Universitas 2016, s. 184-185. | ||