Wyszukaj pojęcia używając tego indeksu

Specjalne | A | Ą | B | C | Ć | D | E | Ę | F | G | H | I | J | K | L | Ł | M | N | Ń | O | Ó | P | Q | R | S | Ś | T | U | V | W | X | Y | Z | Ź | Ż | Wszystkie

S

AC

Setting

Napisane przez: Admin CeL (środa, 4 stycznia 2023, 11:38)
 

Dosłownie: przestrzeń, w której osadzona zostaje fabuła. Setting tym różni się od świata, że definiuje go w większym stopniu styl niż jakiekolwiek komponenty. Dlatego steampunk jako nazwa estetyki będzie settingiem, a dystopia, jako nazwa nieistniejącego świata odbieranego jako negatywny przez aktualne społeczeństwo - będzie już typem świata. Decyzja co do settingu jest jedną z ważniejszych w etapie preprodukcji gry, ponieważ wybór settingów o wysokim udziale światotwórstwa fantastycznego (np. fantasy) wymaga znacznie większych nakładów finansowych po stronie grafików, aniżeli wybór settingu bliższego współczesności (np. postapokaliptyczny lub dwudziestowieczny).
Więcej na ten temat

Piotr Kubiński, Gry wideo w świetle narratologii transmedialnej oraz koncepcji światoopowieści (storyworld), „Tekstualia”, 2015, nr 4 (43), s. 23-36.