Cele zadania

Celem tej aktywności w obszarze wiedzy było utrwalenie pojęć i terminów związanych z geofizyką ogólną.

Dodatkowo, ważnym aspektem tego ćwiczenia była integracja i socjalizacja grupy, która została osiągnięta poprzez budowanie dobrej atmosfery na zajęciach i usprawnienie komunikacji w trakcie zajęć synchronicznych.

 

Jak zrealizowałam zadanie "Kalambury" na swoich zajęciach?

Zajęcia były zrealizowane w formie zabawy podczas zajęć synchronicznych (webinaru).

Do każdego referatu, który był już wygłoszony przez studentów, przygotowałam wcześniej po dwa hasła. W trakcie zajęć autor danego referatu otrzymał ode mnie na prywatnym czacie oba hasła. Wybierał jedno i rysował je na tablicy widocznej dla wszystkich uczestników zabawy. Pozostali studenci odgadywali hasło wpisując swoje pomysły na ogólnodostępnym czacie. Zarówno osoba rysująca, jak i studenci mieli w czasie zabawy wyciszone mikrofony. Studenci pamiętali (a jeśli nie, to mogli to sprawdzić w dowolnym momencie w arkuszu z zapisami na referaty) jaki referat przygotowywała osoba rysująca kalambury, dzięki czemu znana była "kategoria" hasła.

Taka forma ćwiczeń sprawiła studentom bardzo dużo radości i przyjęli je bardzo pozytywnie.

Na swoich zajęciach prowadzonych w sposób synchroniczny korzystałam z serwisu Click Meeting, w którym Tablica jest wbudowanym narzędziem pokoju webinarowego. Do realizacji tego zadania z powodzeniem można jednak wykorzystać inne programy np. tablicę Jamboard na Google czy Whiteboard na MS Teams.

 

Ostatnia modyfikacja: piątek, 30 października 2020, 18:35