Zadanie M4.1 - MAGNETYCZNA WIKI
Notatki do tematów z magnetometrii
W ramach podsumowania Magnetometrii przygotujemy wspólnie wikipedię: MAGNETYCZNĄ WIKI.
W tym zadaniu wykorzystamy moduł WIKI do utworzenia notatek z działu Magnetometria. Zadanie polega na utworzeniu osobnych stron do każdego tematu (zagadnienia) i wspólne wypełnienie ich treścią. Korzystając z edytora, na stronach można zamieszczać nie tylko tekst sformatowany, ale również grafiki, filmy, pliki audio. Można tworzyć nagłówki, sekcje, linkować pojęcia itp.
Moduł WIKI umożliwia dodawanie i edytowanie zbioru powiązanych ze sobą stron i rozbudowę jej w trybie grupowym. Podczas tworzenia wiki zapisywana jest historia kolejnych wersji stron i można wrócić do poprzednich wersji.
Na stronie startowej MAGNETYCZNEJ WIKI zamieściłam listę kilku tematów. Są to zagadnienia, które były przedmiotem wykładów i zadań. Dołączyłam również propozycję tematów, które wg mnie są bardzo interesujące, ale niestety były tylko wspomniane na kursie. Jeśli zainteresowało Was jeszcze coś innego, to utwórzcie nową stronę! Tematyka może być dowolna, pod warunkiem, że będzie w jakiś sposób powiązana z magnetometrią.
W jaki sposób dodawać i edytować treści na WIKI?
Rozwijanie WIKI jest niezwykle proste. Aby rozpocząć pracę z Wiki obejrzyj najpierw krótki film pt. Wiki in Moodle 3.5.
Film: Moodle. Wiki in Moodle 3.5, 17.06.2018. [dostęp: 30.09.2020]. Dostępne w YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=glrQ4cNpLC4&ab_channel=Moodle, licencja: CC BY
Jeśli potrzebujesz więcej informacji, poszukaj innych filmów na YouTube, np. tutorialii Russella Stannarda:
- How to add a wiki to Moodle 2018 & 2019: Quick & Clear Video Tutorial
- Adding multiple pages & navigation to a wiki on Moodle 2018 #MOODLE
Zasady rozwijania MAGNETYCZNEJ WIKI
Tworzenie notatek do tematów istniejących już w SPISIE TREŚCI
Na stronie startowej przygotowany jest SPIS TREŚCI z propozycją tematów, które są jednocześnie linkami do stron. Aby współtworzyć notatki na MAGNETYCZNEJ WIKI należy wykonać następujące czynności:
- Kliknij w link do danego zagadnienia i utwórz stronę, jeśli jeszcze nie istnieje.
Jeśli jest utworzony link do strony, której jeszcze nie ma - to wyświetla się kursywą i na czerwono.
Linki do stron istniejących wyświetlają się normalną czcionką na zielono.
- Edytuj stronę danego zagadnienia.
- Na samej górze strony dodaj link do SPISU TREŚCI całej MAGNETYCZNEJ WIKI: zamieść na górze strony tekst: [[SPIS TREŚCI]].
- Korzystając z edytora twórz i rozwijaj notatki: dodawaj tekst, zamieszczaj linki, filmy, grafiki itp.
- Pamiętaj, że nad jedną notatką będzie pracowało kilka osób, więc postaraj się z nimi współpracować.
W Wiki zapisywana jest historia kolejnych wersji stron dzięki czemu można odtworzyć wcześniejszą wersję notatki.
- Gdy chcesz podlinkować inną stronę z MAGNETYCZNEJ WIKI wpisz jej nazwę w podwójnych nawiasach kwadratowych: [[Nazwa strony na Wiki]].
- Możesz korzystać z nagłówków różnego poziomu, dzięki temu strona automatycznie podzieli się na sekcje (rozdziały i podrozdziały).
- Jeśli z czymś się nie zgadzasz lub chcesz otworzyć dyskusję, to zamieść swoją opinię w postaci komentarza.
Tworzenie notatek do nowych tematów
Jeśli chcesz dodać nowy temat i utworzyć dla niego osobą stronę, to najpierw należy ją dopisać na stronie ze SPISEM TREŚCI:
- Edytuj stronę startową MAGNETYCZNEJ WIKI zawierającą SPIS TREŚCI.
- Dopisz nowy temat do listy zagadnień wpisując nazwę w podwójnych nawiasach kwadratowych: [[Nazwa nowego tematu]].
- Zapisz stronę startową (przycisk "Zapisz" na dole strony).
- Kliknij w link do nowego tematu i dalej postępuj jak w przypadku tematów już istniejących.
Czas na wykonanie zadania: 2 tygodnie |
Aby otrzymać zaliczenie z tego zadania:
|
Max. ilość punktów: 20 pkt (zadanie jest oceniane ręcznie przez nauczyciela) |
Próg zaliczeniowy: 5 pkt |