Zadania: co to jest e-learning
Zadanie 2.1
Zapoznaj się z przykładami różnych materiałów edukacyjnych i kursów udostępnianych on-line. W zasobach kursu proponujemy kilka odnośników, jeśli jednak znajdziesz inne ciekawe przykłady, podziel się nimi z innymi uczestnikami kursu na forum dyskusyjnym.
Zastanów się, czego oczekujesz od kursów e-learningowych i czy te, które obejrzałaś/łeś wykazują te cechy. Czy czegoś im brakuje lub może zauważyłaś/ łeś jakieś elementy, o których wcześniej nie pomyślałaś/łeś w odniesieniu do kursu e-learningowego? Czy chciałabyś/ chciałbyś wziąć udział w takim kursie (chodzi raczej o jego strukturę czy sposób zaprojektowania niż tematykę). Elementy, które możesz wziąć pod uwagę podczas analizy to:
- Czy kurs jest interaktywny?
- Czy informacje są w nim prezentowane w różnych formach i formatach?
- Czy uczestnicy mogą się komunikować między sobą? W jaki sposób?
- Czy obecny jest jakiś prowadzący?
- Jakie cele realizuje kurs (przekazanie informacji, wykształcenie umiejętności twardych i/lub miękkich, stymulowanie kreatywności, zbudowanie wspólnoty uczących się itd.)
Jeśli uważasz, że również inne kryteria są istotne, to weź je pod uwagę w swojej analizie. Być może Twój kontekst zawodowy czy doświadczenie nadaje inny wymiar proponowanym przykładom. Podkreślamy, że nie poszukujemy odpowiedzi zgodnej z jakimś obowiązującym standardem, lecz przede wszystkim chcemy, byś wyrobił/a sobie pogląd na temat "dobrego kursu e-learningowego". Sporządź notatkę w formie pliku tekstowego.
Zadanie 2.2
Zapoznaj się z minimum dwoma zaproponowanymi przez nas materiałami dotyczącymi e-learningu. Masz do wyboru artykuły w j. polskim i angielskim oraz strony internetowe. W przypadku serwisów zawierających różne artykuły i zasoby wybierz kilka, przejrzyj je pod kątem tego, co cię interesuje. Jeśli czytałaś/łeś inną ciekawą publikację na ten temat to wykorzystaj także i tę wiedzę. Przypomnij sobie analizowane wcześniej przykłady i zweryfikuj lub uzupełnij swoje wcześniejsze notatki. Czego nowego się dowiedziałaś/ łeś? Co było dla ciebie zaskakujące?
Swoje wnioski i przemyślenia możesz umieścić na forum dyskusyjnym tematu. Zapoznaj się z wypowiedziami innych i skomentuj przynajmniej jeden wpisu innego uczestnika kursu.