Przejdź do głównej zawartości
UPeL UPeL
  • Strona główna
  • WYSZUKAJ KURS
  • Więcej
  • TUTORIALE
  • TUTORIALS
Polski ‎(pl)‎
English ‎(en)‎ Polski ‎(pl)‎
Jesteś zalogowany jako gość
Zaloguj się
WPR_O
Ustawienia

|

Uczestnicy

|

Oceny
Open AGH
Strona główna WYSZUKAJ KURS
WPR_O
Ustawienia

|

Uczestnicy

|

Oceny
Rozwiń wszystko Zwiń wszystko
  1. Kokpit
  2. WPR_O
  3. TEMAT 5: Narzędzia w e-learningu
  4. Zadania: narzędzia w e-learningu

Zadania: narzędzia w e-learningu

Wymagania zaliczenia
Zadanie 5.1 Komunikacja synchroniczna (w tym samym czasie) w sieci
Zorganizuj spotkanie lub krótką wideokonferencję używając znanego ci narzędzia do komunikacji (Skype, DimDim, Google Talk, Gadu-Gadu, Google Video Chat). Spotkanie może być z dowolną osobą (rodzina, przyjaciele), jak i z uczestnikami tego kursu. Przy planowaniu terminu spotkania pomocne może okazać się narzędzie Doodle.

Możesz skorzystać również z dedykowanego wideokonferencjom narzędzia Flashmeeting (krótki opis narzędzia znajdziesz na wiki). Możesz skorzystać z 5-minutowej wersji demonstracyjnej.
Jedną z cech Flashmeeting jest konieczność rezerwacji terminów, której dokonać może tylko osoba z uprawnieniami administratora. Jeśli chcesz dokładniej poznać to narzędzie skontaktuj się z pracownikami Centrum [e-mail:cel@agh.edu.pl] aby zarezerwowac dogodny dla ciebie ( i ewentualnie innych osób) termin (np. ustalony przy pomocy Doodle). Otrzymasz następnie link kierujący do konkretnego spotkania.

Po spotkaniu, zastanów się czy podczas jego organizacji oraz trwania natrafiłaś/łeś na przeszkody utrudniające lub uniemożliwiające spotkanie. Jakie widzisz plusy, a jakie minusy komunikacji online w czasie rzeczywistym? Jakie cechy wybranego narzędzia uważasz za bardzo przydatne w komunikacji online?
Spróbuj odnieść zdobyte doświadczenie ze spotkania do Twojego kontekstu oraz własnych przemyśleń z tematu 3 "Specyfika pracy online". Zastanów się czy możesz wykorzystać taką formę komunikacji w nauczaniu? Jeśli tak, pomyśl w jaki sposób i opisz to na forum. Jeśli nie, podaj argumenty przemawiające za taką decyzją. Zastanów się z czego mogą wynikać ograniczenia. Czy są związane ze rezultatami prowadzonych przez Ciebie zajęć, kwestiami organizacyjnymi, warunkami technicznym, barierami psychologicznymi? Opublikuj krótką refleksję na forum dyskusyjnym tematu.


Zadanie 5.2 Wiki
Udaj się na obszar kursu Centrum e-Learningu. Zajdziesz tam listę narzędzi

Spróbuj odnieść praktykę z wiki zdobytą w ramach tego kursu do własnego kontekstu. Zastanów się czy i w jaki sposób możesz wykorzystać funkcjonalności wiki do pracy z uczniami. Podaj konkretny przykład aktywności jaki mogłabyś/ mógłbyś przeprowadzić w ramach swoich zajęć. Jeśli aktywnością tą byłaby na przykład praca projektowa, zastanów się w jaki sposób wykorzystać wiki, na którym etapie pracy uczniów wiki będzie największym wsparciem? Jakie Twoim zdaniem są niezbędne elementy współpracy online (np. konieczność końcowej redakcji tekstu na wiki, podział ról)? Napisz krótką refleksję i opublikuj ją ma forum dyskusyjnym tematu.


Zadanie 5.3 Slide Share
W swojej praktyce zawodowej na pewno miałaś/łeś okazję pracować w programie PowerPoint lub innym programie do edycji prezentacji. W tym zadaniu proponujemy narzędzie do publikacji własnych prezentacji w sieci – Slide Share. Aby umieszczać w serwisie swoje prace, nie jest wymagane założenie konta. Można przetestować funkcje serwisu bez konieczności logowania, choć są one wtedy mocno ograniczone.
Twoje zadanie polega na zamieszczeniu próbki prezentacji, zapoznaniu się z głównymi opcjami serwisu (zarówno od strony osoby publikującej, jak i korzystającej).
Zastanów się czy tego typu narzędzie może wzbogacić Twój warsztat pracy? I jak na tym skorzystaliby Twoi uczniowie. Zamieść krótką refleksję na forum tematu.


Zadanie 5.4 Hot Potatoes
Z pewnością przygotowujesz dla uczniów różnego rodzaju testy sprawdzające wiedzę. W tym ćwiczeniu proponujemy opracowanie 1 lub 2 przykładowych testów w programie Hot Potatoes.
Program jest w j. angielskim i wymaga instalacji. Plik instalacyjny należy pobrać ze strony domowej. Warto także dokonać bezpłatnej rejestracji. Bez niej liczba pytań w każdym z “ziemniaków” jest ograniczona jedynie do 3. Po rejestracji jest nieograniczona.
Przewodnik po programie w j. polskim można znaleźć na stronie http://www.hotpot.hojnacki.net/
Testy Hot Potatoes są zintegrowane z platformą Moodle, gdzie można je umieszczać jako składowe, na takiej zasadzie jak forum czy zadanie.

Jakie są Twoje wrażenia po przetestowaniu Hot Potatoes? Czy narzędzie to jest funkcjonalne, łatwe w obsłudze, atrakcyjne od strony wizualnej? Czy widzisz w przyszłości szanse na jego wykorzystanie w pracy zawodowej? Opublikuj krótką refleksję na forum dyskusyjnym tematu.


Zadanie 5.4 Del.icio.us
Del.icio.us (popularnie zwane "Delicjami") to serwis do zapisywania, porządkowania i dzielenia się ciekawymi zasobami znalezionymi w sieci. To lista zakładek w wersji on-line. Udaj się na stronę serwisu del.icio.us. Jeśli chcesz, załóż konto, co pomoże Ci zorientować się i przetestować wiele przydatnych opcji.
W CeL-u każdy z nas posiada konto gdzie zbiera ciekawe zasoby, przydatne w naszej pracy. Zamiast zapisywać to na dysku, wymieniamy się w ten sposób materiałami, tworząc swoistą i ukierunkowaną sieciową bibliotekę CeL-u. Możesz udać się na stronę, gdzie zebraliśmy kilka ostatnio znalezionych materiałów, które mogą okazać się przydatne w pracy Centrum e-Learningu.

Jeśli chcesz poczytać nieco więcej o społecznościowych “zakładkach” możesz przeczytać krótkie podsumowanie 7 Things That You Should Know About Social Bookmarking.

Zastanów się czy tego typu narzędzie może wzbogacić Twój warsztat pracy? I jak na tym skorzystaliby Twoi uczniowie oraz współpracownicy. Zamieść krótką refleksję na forum tematu.

Jeśli wolisz operować narzędziem w j. polskim, rozwiązaniem może być Scuttle.


LISTA NARZĘDZI
Narzędzia zaproponowane w ćwiczeniach z tematu 4 to tylko wierzchołek góry w morzu rozwiązań narzędziowych, jakie możesz zastosować w e-learningu. To jakie rozwiązanie wybierzesz w kontekście określonej aktywności dydaktycznej zależy w dużej mierze od Twojej pomysłowości. Na wiki znajdziesz listę narzędzi
do samodzielnego zapoznania się. Część narzędzi została już scharakteryzowana przez uczestników kursów CeL. Jednak jeśli znajdziesz dodatkowe, nie opisane dotychczas opcje, możesz śmiało dołączyć je do wpisu. Jeśli zainteresuje Cię zupełnie nowe narzędzie możesz dodać go do listy wraz z własnym opisem.
wraz z opisami, które przygotowali uczestnicy jednego z kursów CeL. Wybierz z listy jedno lub dwa narzędzia oraz dokonaj edycji wpisu (postaraj się także o poprawne formatowanie wizualne wpisu). Możesz także dodać i opisać narzędzie, którego nie ma na liście.
logo AGH

Platforma obsługiwana przez:
Centrum e-Learningu i Innowacyjnej Dydaktyki AGH
Centrum Rozwiązań Informatycznych AGH

Pobierz aplikację mobilną

Download the mobile app

pobierz aplikację mobilną

Wybierz język

Choose language

język polski englisch language