Napisane przez: Admin CeL (środa, 4 stycznia 2023, 11:35)
Wielowarstwowa integracja różnych trybów semiotycznych. Gry wideo zapewniają najwięcej możliwości w tym zakresie, ponieważ jako jedyne medium umożliwiają włączanie w swój obręb i filmu, i serialu, i literatury, i teatru, i komiksu, i anime, i nawet ulicznej parady, jak w przykładzie poniżej. Teoretycy multimodalności (np. Ruth Page) często podkreślają, że multimodalność pojawia się dopiero wtedy, gdy różne media włączone w dane medium faktycznie pełnią funkcję narracyjną (co oznacza, że nie zawsze np. okładka książki lub pudełkowego wydania gry będzie mieć ten charakter).
Poniżej: przykład wykorzystania multimodalności w grze BioShock: Infinite (Ken Levine, Irrational Games 2013 [PC]).
Więcej na ten temat
Wolfgang Hallet, The Multimodal Novel. The Integration of Modes and Media in Novelistic Narration, w: Narratology in the Age of Cross-disciplinary Narrative Research, red. Sandra Heinen i Roy Sommer, Berlin, New York: Walter de Gruyter 2009, s. 129-53. New Perspectives on Narrative and Multimodality, red. Ruth E. Page, New York, London: Routledge 2011.