OPIS KURSU

Celem kursu jest przedstawienie koncepcji uczenia się i nauczania wspomaganego przez komputer i Internet, czyli e-learningu osobom, które nigdy wcześniej nie spotkały się z tą formą kształcenia. Kurs prezentuje różne rozwiązania stosowane w e-learningu, omawia podejścia do kształcenia on-line oraz buduje mapę pojęć związanych z e-learningiem. Celem jest również pokazanie przede wszystkim ogromnego potencjału edukacyjnego, jaki ukryty jest w technologiach internetowych. Połączenie technologii i dydaktyki nie jest niczym nowym, jednakże w przypadku tak szybko zmieniającej się rzeczywistości, jaką jest świat Internetu, musimy pamiętać o tym, że nie ma gotowych i sprawdzonych rozwiązań. To my jesteśmy ich twórcami! 

Mamy nadzieję, że po zakończeniu kursu będziesz potrafił/a krytycznie odnieść się do proponowanych rozwiązań oraz samodzielnie wybrać te najbardziej przydatne 
w danym kontekście. Kurs składa się z 7 tematów poświęconych teorii oraz technologii e-learningu. Będziesz mieć okazję do zastanowienia się nad sposobem rozumienia e-learningu, udoskonalenia techniki wyszukiwania i oceny informacji w sieci oraz zapoznania się z różnymi platformami e-learningowymi i narzędziami sieciowymi, które są z powodzeniem wykorzystywane w edukacji. Aktywności kursowe obejmują samodzielną pracę z materiałami wg podanych wskazówek.

Staraliśmy się proponować materiały w języku polskim. Tam, gdzie nie było to możliwe materiały z Internetu można przetłumaczyć przy pomocy Google Translate. Polskojęzyczna wersja nie jest oczywiście literackim tłumaczeniem, ale pozwala na zapoznanie się z treścią zamieszczoną na stronie i zrozumienie sensu tekstu.

UCZESTNICTWO W KURSIE E-LEARNINGOWYM

Kurs prowadzony jest całkowicie online na Uczelnianej Platformie e-Learningowej Moodle OPEN AGH, z wykorzystaniem zewnętrznych serwisów i narzędzi. Taki tryb pracy jest dość specyficzny i wymaga nieco innego podejścia do uczenia się. Przede wszystkim zakłada dużą samodzielność uczestników i dowolność w realizacji materiału. Zakładamy bowiem, że uczestnicy kursu dysponują zróżnicowaną wiedzą i doświadczeniem w zakresie uczenia się, nauczania oraz e-learningu. O tym jak efektywnie zarządzać własnym procesem uczenia się możesz przeczytać tu: Jak uczyć się na kursie otwartym? 

ZASADY UKOŃCZENIA KURSU

Aktywności, jakie wykonujesz na kursie, nie są ocenianie ani komentowane. Pracując regularnie, po zrealizowaniu 7 tematów, powinieneś/powinnaś mieć gotową mapę myśli obejmującą notatki z każdego tematu - ważne informacje i indywidualne refleksje nad dyskutowanymi problemami. Nad mapą myśli warto pracować systematycznie, co nie powinno zająć więcej niż 15 minut po zakończeniu każdego tematu. Na zakończenie kursu proponujemy ponowne przejrzenie mapy i jej krytyczną ocenę pod kątem własnych refleksji oraz wiedzy zdobytej przez cały czas trwania kursu.



Zespół Centrum e-Learningu AGH
Ostatnia modyfikacja: poniedziałek, 3 kwietnia 2017, 10:51