Agnieszka Chrząszcz

Wprowadzenie

Nikt już nie kwestionuje wpływu, jaki na nasze życie wywierają komputery i Internet. Są one używane dla różnorakich celów – począwszy od gier, oglądania filmów, poprzez szybkie wyszukiwanie informacji i komunikację z innymi ludźmi, skończywszy na możliwości zajmowania się ważnymi sprawami politycznymi i społecznymi. Terminy takie jak „rewolucja komputerowa”, czy „społeczeństwo informacyjne” zostały już utrwalone w naszym słowniku, dzięki stale rozbudowywanej infrastrukturze, coraz łatwiejszemu dostępowi do Sieci i komputera rozwijają się dotychczas nieznane dziedziny ludzkiej aktywności. Skoro można robić przez Internet zakupy i głosować w wyborach, to nie ma powodu, dla którego nie można także przez Internet uczyć (się).

Ważnym jest jednak, aby zrozumieć na czym polega fenomen uczenia się i nauczania wspieranego technologiami, jakie niesie za sobą konsekwencje i czy różni się od modelu uczenia tradycyjnego. W kolejnych tematach będziemy starali się pokazać różne aspekty pracy i uczenia "e-learningowego".

W Temacie 2. będziemy rozmawiać o różnych koncepcjach e-learningu, jak również pojęciach i zjawiskach z nim powiązanymi. Spróbujemy przybliżyć się do odpowiedzi na pytanie "Czym jest e-learning"? Ważne aby zwrócić uwagę na różnorodność definicji, wskazać cechy kursów i materiałów e-learningowych oraz odnieść tę wiedzę do własnych doświadczeń oraz konkretnych przykładów - być może brałaś/eś kiedyś udział w kursie zdalnym lub korespondencyjnym, a może przygotowywałaś/ łeś materiały w formie elektronicznej.

Ostatnia modyfikacja: poniedziałek, 3 kwietnia 2017, 10:51