Światotwórstwo w grach komputerowych

Autor kursu:
dr Krzysztof M. Maj
Wydział Humanistyczny AGH

Licencja CC BY-SA 4.0

Data ostatniej modyfikacji: 3 stycznia 2023

Opis

Kurs online stanowi praktyczne wprowadzenie do sposobów tworzenia świata fantastycznego na potrzeby projektowania doświadczenia narracyjnego (narrative design) gier wideo. Kurs ten więc nie jest przeznaczony dla osób chcących pogłębić wiedzę nt. programowania gier, level designu, scenariopisarstwa czy artystycznych aspektów grotwórstwa, a dla tych, którym bliska jest fanowska praktyka conworldingu czy world-buildingu i którzy chcieliby się przekonać, na ile jest ona zgodna ze standardami projektowymi branży gier wideo i aktualną wiedzą groznawczą.

Kurs kładzie duży nacisk na analizę gier w formie komentarza wideo, a także pracę własną w dostarczonych narzędziach światotwórczych. Atutem jest też moduł samouczkowy, który pozwala na samodzielną ocenę, na ile umie się przekazaną tu wiedzę aplikować w praktyce.

W kursie przeanalizujemy wspólnie następujące sposoby kreowania różnych elementów świata w następujących grach wideo:

  • BioShock Infinite,
  • Cyberpunk 2077,
  • Red Dead Redemption 2,
  • Tyranny,
  • The Elder Scrolls V: Skyrim,
  • Elden Ring,
  • Total War: Warhammer 3,
  • Deus Ex: Human Revolution,
  • czy, bo oczywiście nie mogło zabraknąć Białego Wilka, Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Niezależnie przećwiczymy korzystanie z różnorodnych aplikacji ułatwiających szybkie prototypowanie światów gier wideo, tworzenie map myśli oraz zarządzanie encyklopediami i dokumentami konkordancyjnymi. Do ukończenia kursu wystarczą całkowicie dwie bezpłatne aplikacje (Nuclino oraz Miro), jednak niezależnie znajduje się tu też omówienie narzędzi wykorzystywanych przez profesjonalistów w branży oraz hobbystycznych światotwórców.

Pobierz

Zasób ten jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 4.0 Polska

X