Zadania: rola nauczyciela
Wymagania zaliczenia
Zadanie 6.1
Jeśli nie brałeś udziału w kursie "Moodle" lub nie znasz dobrze tej platformy zapoznaj się z materiałami nt przypisywania ról na platformie Moodle zamieszczonymi w publikacji CeLu. Spróbuj zauważyć, jaki uprawnienia i funkcje przynależą do poszczególnych kategorii.
Zadanie 6.2
Zapoznaj się z materiałami zamieszczonymi w temacie. Związane są one z różnie postrzeganą rolą prowadzącego, tutora, nauczyciela i prowadzącego w e-learningu.
Po zapoznaniu się z materiałami wróć do kursów i materiałów edukacyjnych, które przeglądałaś/łeś w Temacie 2. Przeglądnij swoje notatki lub wróć do konkretnych zasobów (przykładów) i zastanów się nad obecnością nauczyciela/ prowadzącego/ mentora/ facylitatora w różnych kursach. Jeśli jest obecny, to jakie pełni funkcje? Jeśli nie, to w jaki sposób uczeń jest wspierany podczas kursu? Spróbuj odwołać się także do swoich dotychczasowych doświadczeń związanych z e-learningiem, choćby zdobytych na tym kursie.
Swoje obserwacje zapisz w formie pliku tekstowego (w edytorze tekstu, notatniku). Przeczytaj także wypowiedzi innych uczestników kursu i odnieś się w swojej notatce do ich wypowiedzi.
Zadanie 6.3
Twoim zadaniem jest podanie konkretnych rozwiązań udzielenia wsparcia dla uczących się. Przeczytaj zaproponowane krótkie opisy sytuacji, wybierz jeden i zaplanuj:
- swoją rolę jako autora ćwiczeń i prowadzącego tutora,
- możliwość wsparcie dla uczestników.
Zaplanuj wykorzystanie niektórych narzędzi poznanych w kursie i narzędzi dodatkowych (Temat o platformach i narzędziach e-learningowych).
Swoje rozwiązania i spostrzeżenia, uzupełnione o komentarz z ćwiczenia 6.2, zamieść na forum dyskusyjnym tematu. Porównaj rozwiązania innych uczestników, jeśli nasuwa ci się jakiś komentarz, także opublikuj go na forum.
Zadanie 6.4
Zastanów się, jak opisane powyżej funkcje korespondują z modelem nauczania on-line wg G. Salmon. Czy potrafisz zaobserwować poszczególne etapy zaangażowania prowadzących ten kurs?
Jeśli nie brałeś udziału w kursie "Moodle" lub nie znasz dobrze tej platformy zapoznaj się z materiałami nt przypisywania ról na platformie Moodle zamieszczonymi w publikacji CeLu. Spróbuj zauważyć, jaki uprawnienia i funkcje przynależą do poszczególnych kategorii.
Zadanie 6.2
Zapoznaj się z materiałami zamieszczonymi w temacie. Związane są one z różnie postrzeganą rolą prowadzącego, tutora, nauczyciela i prowadzącego w e-learningu.
Po zapoznaniu się z materiałami wróć do kursów i materiałów edukacyjnych, które przeglądałaś/łeś w Temacie 2. Przeglądnij swoje notatki lub wróć do konkretnych zasobów (przykładów) i zastanów się nad obecnością nauczyciela/ prowadzącego/ mentora/ facylitatora w różnych kursach. Jeśli jest obecny, to jakie pełni funkcje? Jeśli nie, to w jaki sposób uczeń jest wspierany podczas kursu? Spróbuj odwołać się także do swoich dotychczasowych doświadczeń związanych z e-learningiem, choćby zdobytych na tym kursie.
Swoje obserwacje zapisz w formie pliku tekstowego (w edytorze tekstu, notatniku). Przeczytaj także wypowiedzi innych uczestników kursu i odnieś się w swojej notatce do ich wypowiedzi.
Zadanie 6.3
Twoim zadaniem jest podanie konkretnych rozwiązań udzielenia wsparcia dla uczących się. Przeczytaj zaproponowane krótkie opisy sytuacji, wybierz jeden i zaplanuj:
- swoją rolę jako autora ćwiczeń i prowadzącego tutora,
- możliwość wsparcie dla uczestników.
Zaplanuj wykorzystanie niektórych narzędzi poznanych w kursie i narzędzi dodatkowych (Temat o platformach i narzędziach e-learningowych).
Swoje rozwiązania i spostrzeżenia, uzupełnione o komentarz z ćwiczenia 6.2, zamieść na forum dyskusyjnym tematu. Porównaj rozwiązania innych uczestników, jeśli nasuwa ci się jakiś komentarz, także opublikuj go na forum.
Zadanie 6.4
Zastanów się, jak opisane powyżej funkcje korespondują z modelem nauczania on-line wg G. Salmon. Czy potrafisz zaobserwować poszczególne etapy zaangażowania prowadzących ten kurs?