Opisy sytuacji
Wymagania zaliczenia
Scenariusz 1
Pan Tomek jest pracownikiem małej firmy komputerowej, pracuje na stanowisku technicznym. Jest zainteresowany udziałem w e-learningowym kursie dokształcenia zawodowego, a tak naprawdę to chciałby podjąć przez Internet studia, jeśli okaże się, że e-learning mu pasuje. Uważa, że na naukę może poświęcić stosunkowo dużo czasu, jego dorosłe dzieci nie wymagają już opieki a żona zachęca go do podjęcia nauki. Także jego pracodawca jest pozytywnie nastawiony do jego inicjatywy, zgodził się na wygospodarowanie godziny dziennie na podnoszenie kwalifikacji przez swojego pracownika. Pan Tomek nie ma kłopotów z obsługą komputera, choć sądzi, że nie zna najnowszych nowinek technicznych i niechętnie uczestniczy w forach dyskusyjnych, to często korzysta z GaduGadu i Skypa, dzięki którym rozmawia ze swoimi dziećmi rozrzuconymi po świecie. Jest niewidomy.
Scenariusz 2
Basia uczy się w gimnazjum. Ze względu na przewlekłą chorobę często opuszcza zajęcia w klasie, uczy się nieregularnie. Raz pełna entuzjazmu, innym razem zniechęcona trudnościami. Szybko się męczy, choć potrafi się także nagle zapalić do jakiegoś pomysłu. Często przebywa w szpitalu i sanatorium, traci kontakt z klasą zaś szkoła zastępcza nie daje jej poczucia przynależności do grupy, którego tak potrzebuje. Chce wziąć udział w e-learningowym programie dla uczniów szkół przyszpitalnych. Jej mama jest nastawiona sceptycznie, boi się, że ślęczenie przed komputerem jeszcze pogorszy stan jej zdrowia. Za to brat, sam zapalony informatyk-amator, uważa, że to świetny pomysł. Zwłaszcza, że ostatnio przekonał rodziców do wymiany starego komputera stacjonarnego na laptopa, z którym Basia coraz częściej wychodzi na balkon, żeby sprawdzić pocztę.
Scenariusz 3
Dla Joasi fizyka i astronomia nie mają tajemnic. Mieszka wraz z rodziną w małej miejscowości na południu Polski a jej największym marzeniem jest pojechać do obserwatorium astronomicznego. Już dawno przerobiła materiał liceum, choć dopiero zaczęła pierwszą klasę. Jej nauczyciel stara się realizować z nią indywidualny program nauczania ale widzi też, że Joasia potrzebuje kontaktu z innymi nauczycielami i równieśnikami – lubi rozwiązywać trudne problemy samodzielnie ale jednak większą satysfakcje sprawiają jej dysputy z kolegami czy nauczycielami. Ostatnio znalazł dla niej e-learningowy program rozwijania kompetencji uczniów zdolnych. Zmiana szkoły na inną nie wchodzi w rachubę bo nie chce zmieniać środowiska ani opuszczać rodziców choć sam dojazd do szkoły zajmuje jej codziennie ponad 2 godziny. W domu nie ma komputera ale często korzysta z pracowni komputerowej w szkole i w gminnej bibliotece.
Scenariusz 4
Paweł właśnie został absolwentem filologii polskiej i rozpoczął pracę w szkole. Jest pełen entuzjazmu i stale chce się rozwijać. Postanowił wziąć udział w studiach podyplomowych prowadzonych on-line. Ma co prawda kilkumiesięczne dziecko a jego żona pracuje, uznali jednak, że może poświęcić kilka godzin tygodniowo na dodatkową naukę. Nie przepada za komputerami, uważa, że utrudniają kontakty międzyludzkie, choć pracę magisterską wysyłał swojemu promotorowi e-mailem. Chciałby jednak poznać innych filologów i ma nadzieję, że nawiąże ciekawe kontakty. Nie ma jednak czasu na uczęszczanie na regularne zajęcia, woli bardziej elastyczne formy pracy.
Pan Tomek jest pracownikiem małej firmy komputerowej, pracuje na stanowisku technicznym. Jest zainteresowany udziałem w e-learningowym kursie dokształcenia zawodowego, a tak naprawdę to chciałby podjąć przez Internet studia, jeśli okaże się, że e-learning mu pasuje. Uważa, że na naukę może poświęcić stosunkowo dużo czasu, jego dorosłe dzieci nie wymagają już opieki a żona zachęca go do podjęcia nauki. Także jego pracodawca jest pozytywnie nastawiony do jego inicjatywy, zgodził się na wygospodarowanie godziny dziennie na podnoszenie kwalifikacji przez swojego pracownika. Pan Tomek nie ma kłopotów z obsługą komputera, choć sądzi, że nie zna najnowszych nowinek technicznych i niechętnie uczestniczy w forach dyskusyjnych, to często korzysta z GaduGadu i Skypa, dzięki którym rozmawia ze swoimi dziećmi rozrzuconymi po świecie. Jest niewidomy.
Scenariusz 2
Basia uczy się w gimnazjum. Ze względu na przewlekłą chorobę często opuszcza zajęcia w klasie, uczy się nieregularnie. Raz pełna entuzjazmu, innym razem zniechęcona trudnościami. Szybko się męczy, choć potrafi się także nagle zapalić do jakiegoś pomysłu. Często przebywa w szpitalu i sanatorium, traci kontakt z klasą zaś szkoła zastępcza nie daje jej poczucia przynależności do grupy, którego tak potrzebuje. Chce wziąć udział w e-learningowym programie dla uczniów szkół przyszpitalnych. Jej mama jest nastawiona sceptycznie, boi się, że ślęczenie przed komputerem jeszcze pogorszy stan jej zdrowia. Za to brat, sam zapalony informatyk-amator, uważa, że to świetny pomysł. Zwłaszcza, że ostatnio przekonał rodziców do wymiany starego komputera stacjonarnego na laptopa, z którym Basia coraz częściej wychodzi na balkon, żeby sprawdzić pocztę.
Scenariusz 3
Dla Joasi fizyka i astronomia nie mają tajemnic. Mieszka wraz z rodziną w małej miejscowości na południu Polski a jej największym marzeniem jest pojechać do obserwatorium astronomicznego. Już dawno przerobiła materiał liceum, choć dopiero zaczęła pierwszą klasę. Jej nauczyciel stara się realizować z nią indywidualny program nauczania ale widzi też, że Joasia potrzebuje kontaktu z innymi nauczycielami i równieśnikami – lubi rozwiązywać trudne problemy samodzielnie ale jednak większą satysfakcje sprawiają jej dysputy z kolegami czy nauczycielami. Ostatnio znalazł dla niej e-learningowy program rozwijania kompetencji uczniów zdolnych. Zmiana szkoły na inną nie wchodzi w rachubę bo nie chce zmieniać środowiska ani opuszczać rodziców choć sam dojazd do szkoły zajmuje jej codziennie ponad 2 godziny. W domu nie ma komputera ale często korzysta z pracowni komputerowej w szkole i w gminnej bibliotece.
Scenariusz 4
Paweł właśnie został absolwentem filologii polskiej i rozpoczął pracę w szkole. Jest pełen entuzjazmu i stale chce się rozwijać. Postanowił wziąć udział w studiach podyplomowych prowadzonych on-line. Ma co prawda kilkumiesięczne dziecko a jego żona pracuje, uznali jednak, że może poświęcić kilka godzin tygodniowo na dodatkową naukę. Nie przepada za komputerami, uważa, że utrudniają kontakty międzyludzkie, choć pracę magisterską wysyłał swojemu promotorowi e-mailem. Chciałby jednak poznać innych filologów i ma nadzieję, że nawiąże ciekawe kontakty. Nie ma jednak czasu na uczęszczanie na regularne zajęcia, woli bardziej elastyczne formy pracy.
Ostatnia modyfikacja: poniedziałek, 3 kwietnia 2017, 10:51