Dydaktyk na tropie sztucznej inteligencji

Andrzej Brodzicki (WAiRIIB AGH),
Marta Stąporek (CeLiID AGH)

Licencja CC BY-SA 4.0

Data ostatniej modyfikacji: 13 lutego 2025

Opis

Dlaczego sztuczna inteligencja cieszy się – jak nigdy dotąd – ogromną popularnością? Jej początki sięgają przecież lat pięćdziesiątych, lecz to właśnie teraz staje się łatwo dostępną technologią użytkową. Jest obecna w życiu prywatnym, ale także w pracy – w  wielu branżach i sektorach, w tym również w sektorze edukacji.

Większość z nas ma już za sobą pierwsze próby wykorzystania wirtualnych asystentów (Siri, Alexa) i czatbotów (ChatGPT, Perplexity). W powszechnym użyciu są narzędzia do przetwarzania i generowania tekstu, aplikacje do rozpoznawania, edycji i generowania obrazów czy też do personalizacji treści. Korzystamy z nich, sprawdzamy ich możliwości, efektywność czy wiarygodność otrzymanych wyników. Zastanawiamy się kiedy, do czego i w jaki sposób wykorzystać te narzędzia.

“Ale… jak to działa?” Czym jest sztuczna inteligencja, sieci neuronowe, uczenie… nadzorowane i nienadzorowane? Do jakich celów mogą one służyć w sektorze edukacji?

Zapraszamy na webinar, w trakcie którego nasz gość – Andrzej Brodzicki z Centrum Doskonałości Sztucznej Inteligencji AGH – odpowie nam o tym, jak działa sztuczna inteligencja. Przedstawi przykłady jej zastosowania głównie w edukacji, choć pojawi się tu również wątek medyczny i motoryzacyjny.

 

Webinar realizowany w ramach
Projektu CUTIE (Competences for University Teaching & Institutional Empowerment)

ciasteczko

Nasz serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies). Korzystając z niego wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.


Rozumiem